Bestyrelsens fornemmeste opgave er at drifte og vedligeholde ejendommen indenfor de økonomiske rammer, som generalforsamlingen har fastsat.

Bestyrelsen i Ejerforeningen Åhaven betegner sig selv som en arbejde bestyrelse.

Med det mener vi, at vi forsøger at have indsigt i de forhold som gør sig gældende i ejendommen. Også de lidt mere konplicerede og tekniske forhold, f.eks. vores ventilationssytem, varmtvandsbeholderne, skraldeudsug m.v. Det er utroligt vgtigt for bestyrelsen, at ejendommen er velvedligeholdt og driftssikker.

Bestyrelsen forsøger at løse mest muligt selv uden tilkald af serviceteknikkere m.v., men bestyrelsen har selvfølgelig kontakt til en række professionelle aktører, som bliver tilkaldt, hvis der opstår behov herfor.

Bestyrelsen har også indgået aftaler med en række partnere med hensyn til service på ejendommens installationer, således at disse mindst 1 gang årligt efterses, serviceres og føres up-to-date. Nogle af disse serviceaftaler er indgået som følge af krav i lovgivningen, medens andre er indgået fordi vi i bestyrelsen har vurderet, at det er hensigtsmæssigt at have en sådan aftale.