VAND & VARME

Dato: 18-11-2015

Kære beboere,

Den nye gaskedel har nu kørt siden fredag eftermiddag, og det er en stor lettelse for bestyrelsen, at der nu er stabil tilførsel af varme og varmt vand.

Vi kan konstatere, at den nye kedel kører noget anderledes end den gamle kedel. Weishaupt har indreguleret kedlen efter ejendommens størrelse og isoleringsniveau. Bestyrelsen noterer flere gange dagligt en række nøgletal ned, således at vi i forbindelse med afleveringsforretningen med Weishaupt kan tilpasse indstillingerne, hvis der måtte være behov herfor.

Varmen til radiatorer og gulvvarme (fremførseltemperaturen) er noget lavere end tidligere, men den tidligere kedel kørte med stor overkapacitet med stort energitab til følge. Det kan derfor være, at radiatorerne ikke er lige så varme som de plejer, men det er formentligt fordi de var for varme før udskiftningen. Det er derfor vigtigt, at I som beboere fokuserer på om I kan opnå den rumtemperatur, som I ønsker. Hvis ikke I kan opnå en for Jer passende rumtemperatur, så må I meget gerne snarest muligt sende en mail til bestyrelsen på bestyrelsen@ejerforeningen-aahaven.dk

Til orientering kan det oplyses, at kedlen regulerer sig op og ned alt efter temepraturen udenfor. Jo lavere temperatur udenfor, jo højere fremførelsestemperatur.

Med hensyn til det varme vand hører vi også gerne fra Jer, hvis I oplever problemer. Her er det vigtigt at skelne mellem to problemstillinger - nemlig om vandet slet ikke bliver varmt nok eller om vandet er længe om at blive varmt. Så hvis I oplever problemer omkring det varme vand, så venligst noter problemets art jf. ovenfor og send en mail til bestyrelsen på bestyrelsen@ejerforeningen-aahaven.dk

Omkring det varme vand, så er vi klar over, at flere oplever, at det varme vand er længe om at komme frem til håndvasken på badeværelset. Sådan har det altid været, og det er en særskilt problemstilling, som ikke har noget at gøre med kedeludskiftningen. Men hvis I oplever ændringer i forhold til før vedrørende det varme vand, så hører vi gerne fra Jer.