RENOVATION - ejendomsskattebilletten

Dato: 15-11-2015

Kære ejere,

I forbindelse med nedlæggelsen af miljøhuset gennemgik bestyrelsen de nærmere regler og priser for renovation i etageejendomme i Vallensbæk Kommune.

I den forbindelse blev vi opmærksomme på, at ejerne i Åsvinget totalt set for 2015 via ejendomsskatten havde betalt ca. 20.000 kr for meget i renovation.

På grundlag heraf rettede bestyrelsen henvendelse til Vallensbæk og Ishøj Kommuner (Ishøj fordi det forpligtende samarbejde mellem kommunerne angiver, at Ishøj har ansvaret indenfor affaldsområdet) og gjorde opmærksom på den for meget opkrævede afgift for renovation.

Kommunen har tilkendegivet, at de er enige i bestyrelsens opgørelse.

Kommunen vil derfor regulere den for meget betalte afgift via ejendomsskattebilletten for 2016. Der vil blive tilbagebetalt for 3 år, idet tidligere år er forældede. Tilbagebetalingsbeløbet andrager lige godt 400 kr pr. bolig, idet den for meget betalte afgift for 2013 og 2014 er lavere end for 2015.

Vær opmærksom på, at tilbagebetalingsbeløbet vil være mindre, hvis du ikke har ejet lejligheden i alle 3 år.