BLØDT VAND

Dato: 02-11-2019

Kære alle,

Vallensbæk Strands Vandforsyning afholdte den 31. oktober 2019 møde omkring blødt vand.

Et par repræsentanter fra ejerforeningens bestyrelse deltog i mødet for at høre om planerne og mulighederne.

Det viser sig, at Vandforsyningen endnu ikke har taget stilling til om vandet skal blødgøres, men Vandforsyningen havde inviteret to konsulenter til at fortælle om mulighederne og det var muligt at stille spørgsmål til bestyrlsen og konsulenterne. Der blev nedsat et lille udvalg som sammen med bestyrelsen skal klarlægge mulighederne for blødgøring af vandet, herunder afdække sundhedsricisi m.v.

På mødet blev der også spurgt ind til muligheden for sammenlægning med HOFOR (det tidligere kommunale vandværk), men vandforsyningens bestyrelse afviste, at der på nuværende tidspunkt var tanker eller planer herom.

Det er meningen, at andelshaverne på Vandforsyningens generalforsamling i maj 2020 skal tage stilling til, om der skal investeres i et blødgøringsanlæg. Ejerforeningens bestyrelse vil deltage i denne generalforsamling, idet forenignen er andelshaver (de enkelte husstande er ikke andelshavere).